Artigo em revista científica Q1
The influence of brand experience and service quality on customer engagement
Catherine Prentice (Prentice, P.); Xuequn Wang (Wang, X); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
Journal of Retailing and Consumer Services
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2020-09-25 03:11)

Ver o registo na Web of Science®


: 2.4
Scopus

N.º de citações: 18

(Última verificação: 2020-09-22 06:21)

Ver o registo na Scopus


: 3.1
Abstract/Resumo
The study draws upon an existing conceptual model of customer engagement and examines how customer and firm based factors are related to customer engagement with a focus on the airline industry. Customer-based factors included in this study are brand experience and brand love; whereas firm-based factors are inflight service quality. The data were collected in one of European airports. The results show that customer-based factors are significantly related to customer engagement. In particular brand experience exerts significant direct and indirect effects on customer engagement. Whilst it does enhance passengers’ brand experience, particularly the service by flight attendants, inflight service quality has a minimal effect on customer engagement. The implications of the findings are offered for researchers and practitioners to conclude the paper.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Branding,Service quality,Customer engagement,Airlines
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.