Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Journal of Brand Management
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
In markets where products and services have become similar, with no major functional differences, and where consumer choices are more and more influenced by emotional aspects rather than by rational thinking, experiences have surfaced as the main form of differentiation between companies. More than the inherent characteristics of products or services per se, brands become a source of differentiation of companies, with its role expanded from an assembly of attributes to a sum of experiences. This investigation in the experiential marketing area aims to understand the dimensions of the experiences that have an influence on consumers, and how do these experiences have influence consumer-based brand equity. Based on a quantitative study, the results show brand experience has a positive influence on consumer-based brand equity. Sensory and emotional experiences evidenced a higher influence in all the dimensions of brand equity. Multigroup analysis also show that intellectual experience triggers brand equity consumers in consumer with positive brand behaviour.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Experiential marketing,Branding,Brand equity,Consumer experience
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.