Outras publicações
THE MARKET IS CALLING FOR BIOLAGE R.A.W
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Paulo Anes (Anes, P.);
Título Revista/Livro/Outro
SAGE Business Cases
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Biolage R.A.W. is a professional haircare brand launched in Portugal in 2017. It uses natural ingredients in the composition of its products, providing a sensorial experience, without neglecting professional treatment. Although Portuguese citizens—particularly Millennials—have a positive attitude toward natural and sustainable products, they tend not to purchase such products, particularly within the category of haircare. Portuguese consumers do not attribute enough value to this product to justify a premium price. Within a limited budget, Biolage R.A.W. seeks to increase awareness of its brand, encouraging consumers to pay a premium for a natural and sustainable product while establishing a communication strategy target for natural products.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.