Capítulo de livro
The Photography-Immersion-Value Nexus
Hadiseh Naeemi Khondabi (Hadiseh Naeemi Khondabi); Álvaro Dias (Dias, Á.); Leandro F. Pereira (Pereira, L.);
Título Livro
Cases on Innovation and Sustainability in Tourism
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-07-18 16:43)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Nowadays, photography is an inseparable part of every travel and tourists spend a lot of energy and time taking photographs during their visits. On the other hand, it is crucial for tourism planners and stakeholders to recognise the various aspects of tourists’ experiences throughout their journey, consequently providing them with a better experience and value perception. This research aims to explore the impacts of tourism photography on tourists’ value perception and to determine how it can provide tourist immersion and contribute to their overall experience. This study created and tested a conceptual model through a quantitative method. An online questionnaire was used to evaluate the variables. The gathered data analysed by using analysis through structural equational modelling. The majority of the hypotheses grounded on the literature review were supported, and the achieved results showed that tourism photography contributes to tourists’ immersion and such occurrence impacts their involvement, memorability, and authenticity of their visiting experience. Moreover, each of the experience components enhance the value perception dimensions, which are functional, emotional, memorial, and social values. This study elaborates on the impact of photography on visitors. It suggests destination managers encourage providing tourists with photography opportunities by preserving the natural essence and authentic feature of the attractions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Tourism Photography,Tourist Immersion,Tourism Experience,Value Perception
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.