Artigo em revista científica Q3
The role of online brand community engagement on positive or negative self-expression word-of-mouth
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Hans Rüdiger Kaufmann (Kaufmann, H. R.);
Título Revista
Cogent Business and Management
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Noruega
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-09-13 00:50)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-09-12 02:51)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The aim of this research is to explore how online engagement influences positive versus negative consumption-focused self-expression word-of-mouth. Three brands are selected to be the focus of the study (Starbucks, Apple, and McDonald's), and six online brand communities of these brands participated. The online questionnaire was distributed to those communities and filled in by 600 members of the respective love and hate brand communities. Affection (passion/aversion) is the motivational factor that leads community members of both types (love and hate) to be active in commenting and writing reviews about the product/brand. In hate brand communities, connecting negatively influences consumption-focused self-expression word-of-mouth, whilst brand influence has a positive effect on it.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Online brand community engagement,Hate brand communities,Love brand communities,Consumption-focused self-expression word-of-mouth
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.