Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
The wow effect and behavioral intentions of tourists to astrotourism experiences: Mediating effects of satisfaction
Título Revista
International Journal of Tourism Research
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The purpose of this study is to ascertain the effect of awe on tourist behavioral intentions for astrotourism destinations. Awe is theorized as a multi-dimensional concept with both cognitive and affective elements. A behavioral model depicting the relationships among awe, tourist satisfaction and behavioral intentions is proposed and examined among 304 tourists to the Dark Sky Party Alqueva in Portugal. Using partial-least squares structural equation modeling (PLS-SEM), the results indicate that awe directly affects tourist satisfaction and indirectly affects behavioral intentions when mediated by tourist satisfaction. Theoretical and managerial implications are presented.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Astrotourism experience,Awe,Behavioral intentions,PLS-SEM,Satisfaction
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.