'Trust Me' - How fo you know what to believe? (Universidade Autónoma de Lisboa)
Event Title
'Trust Me' - How fo you know what to believe? (Universidade Autónoma de Lisboa, 28/04/2023)
Year (definitive publication)
2023
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
--
Web of Science®
This publication is not indexed in Web of Science®
Scopus
This publication is not indexed in Scopus
Google Scholar
Abstract
Visualização do documentário norte-americano “Trust Me”, na Universidade Autónoma de Lisboa, que contou com os alunos do 2º Ano de Ciências da Comunicação (pós-laboral). A iniciativa teve como parceiros a Getting Better Foundation, uma organização norte-americana que financiou e promove o documentário, e a Embaixada dos Estados Unidos da América em Lisboa, que financiou os eventos.
O documentário aborda as causas e consequências da desinformação, apresentando exemplos concretos de geografias diversas, desde os Estados Unidos da América, à Nova Zelândia e à Índia. Conta a inda com a participação de especialistas internacionais em literacia dos media, psicologia, educação, engenharia e ativismo.
Após a visualização do documentário, foi realizado um debate que contou com a presença de Belinha de Abreu, presidente do International Council for Media Literacy (EUA), Rosemary Smith, CEO da Getting Better Foundation, e Vitor Tomé, docente na Universidade Autónoma de Lisboa.
Acknowledgements
--
Keywords
Desinformação,Informação,Confiança
Funding Records
Funding Reference | Funding Entity |
---|---|
NA | Embaixada dos Estados Unidos da América em Lisboa |
Contributions to the Sustainable Development Goals of the United Nations
With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.