Artigo em revista científica Q1
Using artificially generated pictures in customer-facing systems: an evaluation study with data-driven personas
Joni Salminen (Salminen, J.); Soon-Gyo Jung (Jung, S. - G.); Ahmed Mohamed Sayed Kamel (Kamel, A. M. S.); João M. Santos (Santos, J. M.); Bernard J. Jansen (Jansen, B. J.);
Título Revista
Behaviour and Information Technology
Ano
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2021-06-20 08:25)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2021-06-17 03:12)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
We conduct two studies to evaluate the suitability of artificially generated facial pictures for use in a customer-facing system using data-driven personas. STUDY 1 investigates the quality of a sample of 1,000 artificially generated facial pictures. Obtaining 6,812 crowd judgments, we find that 90% of the images are rated medium quality or better. STUDY 2 examines the application of artificially generated facial pictures in data-driven personas using an experimental setting where the high-quality pictures are implemented in persona profiles. Based on 496 participants using 4 persona treatments (2 × 2 research design), findings of Bayesian analysis show that using the artificial pictures in persona profiles did not decrease the scores for Authenticity, Clarity, Empathy, and Willingness to Use of the data-driven personas.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Evaluation,Human-computer interaction,User behaviour,Human factors,Artificially generated facial pictures
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
  • Outras Humanidades - Humanidades
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia