Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Using artificially generated pictures in customer-facing systems: An evaluation study with data-driven personas
Título Revista
Behaviour and Information Technology
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
We conduct two studies to evaluate the suitability of artificially generated facial pictures for use in a customer-facing system using data-driven personas. STUDY 1 investigates the quality of a sample of 1,000 artificially generated facial pictures. Obtaining 6,812 crowd judgments, we find that 90% of the images are rated medium quality or better. STUDY 2 examines the application of artificially generated facial pictures in data-driven personas using an experimental setting where the high-quality pictures are implemented in persona profiles. Based on 496 participants using 4 persona treatments (2 × 2 research design), findings of Bayesian analysis show that using the artificial pictures in persona profiles did not decrease the scores for Authenticity, Clarity, Empathy, and Willingness to Use of the data-driven personas.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Evaluation,Human-computer interaction,User behaviour,Human factors,Artificially generated facial pictures
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Psicologia - Ciências Sociais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
- Outras Humanidades - Humanidades
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/03126/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Projetos Relacionados
Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):