Artigo em revista científica
Wavering between hope and disenchantment: the case of early school leaving in Portugal
João Sebastião (Sebastião, J.); Maria Álvares (Alvares, M.);
Título Revista
Scuola democratica
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Itália
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2024-04-18 07:34)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The Portuguese education system has undergone a number of very significant changes in recent decades, many of which reflect the attempted recovery of a long history of low levels of schooling. The permanence of the school dropout situations in Portuguese schools at higher levels than the European average shows that mass schooling is yet a recent phenomenon and still subject to questioning by certain parts of the population and political and social elite. This article aims to analyse the evolution of dropout situations putting them in perspective, to try to identify their key characteristics, critical moments and impact of education policy measures.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
School dropout,Educational policy,School democratisation
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
  • Ciências Políticas - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia