Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Consumer Behavior in Tourism and Hospitality
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Purpose – Considering the importance of the content created by the host for Airbnb consumers while
making purchasing decisions, this study aims to analyze how the Airbnb hosts promote their properties
by revealing the predominant attributes considered by hosts when advertising them.
Design/methodology/approach – The unstructured textual content of online Airbnb accommodations
advertisements (property descriptions) is analyzed through a longitudinal text mining approach. This
study defines a pipeline based on a topic modeling approach that allows not only to identity the most
prevalent text attributes but also its distribution through time.
Findings – This research identifies and characterizes the attributes most advertised over time, on about
30,000 accommodations posted monthly over two years, between 2018 and 2020. Five main topics were
identified in the data reflecting only pull motivations. Noteworthy is the slight changes in properties’
descriptions topics along the two years, suggesting that ‘‘service’’ is increasingly being perceived by
hosts as an important attribute of Airbnb guest experience.
Originality/value – Through a text analysis, this study provides an insight into peer-to-peer
accommodation on the key attributes that hosts consider in the description of their properties to leverage
the attractiveness of Airbnb. In the light of existing research, which has predominantly focused on the
trustworthiness and attractiveness of the Airbnb advertisement, this research differentiates by analyzing
the main attributes in text over time. Given the Airbnb’s changes since its inception, a longitudinal view is
relevant to clarify how hosts advertise their properties and how it evolves in the light of these changes.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Topic modeling,Airbnb,Hosts advertisements,Push and pull factors,Sharing economy
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/50021/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
UID/ECO/04007/2021 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.