Artigo em revista científica Q1
Analysing biographies in transnational educational spaces: Transitions to higher education of alumni from an IB school in Lisbon
Anne Schippling (Schippling, A.); Pedro Abrantes (Abrantes, P.);
Título Revista
Globalisation, Societies and Education
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2024-12-21 01:39)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2024-12-14 20:54)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 9

(Última verificação: 2024-12-18 01:00)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Taking the example of educational biographies of alumni of an IB World School in the Lisbon region, the article aims to explore the potential of the concept of transnational educational spaces for biographical research. We focus on the biographical stage of transition to higher education as a crucial phase of students’ biographies where we can observe constructions, reconfigurations and passages between (transnational) spaces. Our results show a bias to the British system at the transition to higher education, which also has implications for regarding the IB schools as transnational educational spaces.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Biographical research,Transition,Transnational educational space,International education,Portugal
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BPD/112406/2015 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia