Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Analysing biographies in transnational educational spaces: Transitions to higher education of alumni from an IB school in Lisbon
Título Revista
Globalisation, Societies and Education
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Taking the example of educational biographies of alumni of an IB World School in the Lisbon region, the article aims to explore the potential of the concept of transnational educational spaces for biographical research. We focus on the biographical stage of transition to higher education as a crucial phase of students’ biographies where we can observe constructions, reconfigurations and passages between (transnational) spaces. Our results show a bias to the British system at the transition to higher education, which also has implications for regarding the IB schools as transnational educational spaces.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Biographical research,Transition,Transnational educational space,International education,Portugal
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
- Sociologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
SFRH/BPD/112406/2015 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
UIDB/03126/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Projetos Relacionados
Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):
- A internacionalização da educação das elites em Portugal. Um estudo qualitativo sobre colégios internacionais na Grande Lisboa
- Inquérito aos Candidatos (deputados e candidatos não eleitos) às Eleições Legislativas de 2019
- Inquérito aos Candidatos (deputados e candidatos não eleitos) às Eleições Legislativas de 2022