Integrated Researcher
CIES-Iscte - Centre for Research and Studies in Sociology
(ESPP)
[Gender, Life Course and Health]
Teaching Activities
Supervisions
Ph.D. Thesis (3)
Ongoing (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Bendito Guilherme Muhusso | O Impacto das Políticas Ativas de Emprego na Vida Socioeconómica e Profissional dos Jovens: o caso do Plano de Acção para a Promoção da Empregabilidade (PAPE) em Angola | Portuguese | Developing | Iscte | -- |
| Ana Rita Veleda do Vale Guimarães de Oliveira | Artistas Autistas:Inclusãoatravés da Arte | Portuguese | Developing | Iscte | -- |
| Daniela Filipa Ferreira da Silva Correia | Políticas Públicas de Proximidade de Apoio aos Cuidadores Informais | Portuguese | Developing | Iscte | -- |
M.Sc. Dissertations (22)
Ongoing (21)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Joana Brites Rodrigues | Inclusion through Sign Language: a pilot approach in the municipality of Vila Franca de Xira | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
| Mariana Alexandre Cruz Frazão | Local Youth Employment Policies | Developing | Iscte | 2025 | |
| Ana Marisa Martins Lopes | The contribution of Residences for Autonomization and Inclusion to promoting the human rights of people with disabilities | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
| Mário Emanuel Pinto Gonçalves | O CVI e a utopia dos direitos humanos | Developing | Iscte | 2025 | |
| João Miguel Mendes Faria Paulos Varela | Políticas Públicas Regionais: Programa para a Inclusão das Pessoas com Deficiência | Developing | Iscte | 2025 | |
| Lígia Paula de Sousa Mendes | O papel da escola na transição para o mercado de trabalho das pessoas com deficiência motora e sensorial, em Portugal. | Developing | Iscte | 2025 | |
| Micaella Trindade de Freitas | Intersectoral collaboration as a structuring dimension of the inclusive school for learners with special educational needs | Developing | Iscte | 2025 | |
| Lia Andreia Cristóvão Ferreira | Accessibility as a Fundamental and Universal Right in the Making: From Social Mobilisation to Political Recognition | Developing | Iscte | 2025 | |
| Milena Mata de Araújo Veggi | Da Legislação à realidade: A Implementação da I.P. em crianças de 0 a 6 anos, com diagnóstico de Autismo em Portugal. | Developing | Iscte | 2025 | |
| Ines Alexandra de Sá Antunes | Direito ao Lazer e Acessibilidade na Hotelaria: um Estudo sobre o Acesso das Pessoas com Necessidades Específicas aos Hotéis da cidade xxx | Developing | Iscte | 2025 | |
| Soraia Cristina Pereira Carqueijeiro | The Role of Institutions in the Transition to Adulthood of Young People with Disabilities after Compulsory Schooling in the Municipality of Grândola | Developing | Iscte | 2025 | |
| Ana Margarida Largueiras Tavares | A Inclusão de Crianças Refugiadas com Deficiência nas Escolas Públicas Portuguesas | Developing | Iscte | 2025 | |
| Alexandra Filipa Pires Câmara | Capacidade Jurídica do Maior Acompanhado: Uma Análise à Luz das Teorias da Justiça | Developing | Iscte | 2025 | |
| Mara Susana Machado Ribeiro Rebelo | The importance of implementing Municipal Plans for Inclusion, as an instrument for promoting inclusive public policies | Developing | Iscte | 2025 | |
| Maira Lenzi | Disability Indicators | Developing | Iscte | 2024 | |
| Inês Isabel Pinto Nunes de Melo Santos | The transition to adult life for people with intelectual disability: Self-determination and Active Life | Developing | Iscte | 2024 | |
| Paula da Conceição Esteves Marcelino | As lógicas e dinâmicas de acção do administrador escolar face à educação inclusiva | Developing | Iscte | 2024 | |
| Leonor Seco Valério | Neurodivergency and Higher Education: Autistic Students' Experience in a Portuguese University | Developing | Iscte | 2024 | |
| Isabel Maria Eulália Ferreira Van Der Kellen | Sexual Assistance and the Rights of People with Disabilities: Impacts on Autonomy, Social Inclusion and Quality of Life in Portugal | Developing | Iscte | 2024 | |
| Quintino Fernandes | Role of School Leadership in Promoting an Inclusive Learning Culture: A Comparative Study (Cacheu, Bafatá and Buba) | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
| Nuno Francisco Ribeiro Das Neves Verde Caeiro | As políticas públicas de reparação e apoio aos antigos combatentes incapacitados pela guerra colonial | Developing | Iscte | -- |
Concluded (1)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Luísa Gomes Duarte | Art makes the puzzle - Project work: Inclusion of children and young people on the autism spectrumspectrum in the school context through non-formal education | Portuguese | Iscte | 2023 | 2023 |
M.Sc. Final Projects (1)
Concluded (1)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Sara Patricia Barbosa Dias | School Organisation and Barriers to Inclusion for Students withSpecial educational needs | Portuguese | Iscte | 2021 | 2022 |
Português