Teaching Year | Semester | Course Name | Degree(s) | Coordinator |
---|---|---|---|---|
2019/2020 | 2º | Research Project Seminar in African Studies | Doctorate Degree (PhD) in African Studies; | No |
2019/2020 | 1º | African Social and Cultural Dynamics | Master Degree in African Studies; | No |
2019/2020 | 1º | Research Project Seminar in African Studies | Doctorate Degree (PhD) in African Studies; | No |
Integrated Researcher
CEI-Iscte - Centre for International Studies
(ESPP)
[Democracy, Activism and Citizenship]
Teaching Activities
Supervisions
Ph.D. Thesis (7)
Ongoing (4)
Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
---|---|---|---|---|---|
Isléia Rossler Streit | Narrativas da História em manuais escolares de História de Moçambique | Portuguese | Developing | ISCTE-IUL | -- |
Joana Maria Fernandes Lopes Clemente | Educação em Emergência: uma análise sobre o cumprimento dos objetivos do setor a partir de dois estudos de caso no norte de Moçambique. | Portuguese | Developing | ISCTE-IUL | -- |
Abel João | A Participação da Sociedade Civil nas Políticas Educativas de Angola | Portuguese | Developing | ISCTE-IUL | -- |
Ondina Maria Ganito Giga | Políticas Públicas de educação e o papel da mulher na sociedade Macua, em Moçambique. | Portuguese | Developing | ISCTE-IUL | -- |
Concluded (3)
Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
---|---|---|---|---|---|
Mojana Vargas Correia da Silva | Cooperação educacional e busca por prestígio na política externa do Brasil para os PALOP (2000-2010) | Portuguese | ISCTE-IUL | 2015 | 2023 |
Ana Paula dos Santos Pinto | Evolução e Caracterização do Ensino Técnico e Profissional em Moçambique: Expectativas e Perceções | ISCTE-IUL | 2011 | 2017 | |
António Guebe | A influência da educação formal na educação tradicional em Angola: o caso dos Vahanya | ISCTE-IUL | 2013 | 2016 |
M.Sc. Dissertations (14)
Ongoing (1)
Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
---|---|---|---|---|---|
Diogo Miguel Bernardes Moura | Positive Education as a successful vehicle for the emerging education of refugee children. Case study of the Organization "Renovar a Mouraria" | Developing | ISCTE-IUL | 2022 |
Concluded (13)
Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
---|---|---|---|---|---|
Joana Filipa Martins Jordão | SOS Children's Villages: An instrument in breaking the cycles of poverty | Portuguese | ISCTE-IUL | 2021 | 2022 |
Maura Gonçalves Couto | The Pre-Primary Education in Mozambique. The Contribution of the Non-State Actors in the Implementation of a Effective and Sustainable Pre-Primary Education - A Case Study | Portuguese | ISCTE-IUL | 2019 | 2021 |
Geovana Dias Jardim | Actions to safeguard the Intangible Cultural Heritage present in Quilombo Kalunga, Brazil and in Cacheu, Guinea-Bissau: challenges, advances and perspectives | Portuguese | ISCTE-IUL | 2019 | 2020 |
Ondina Maria Ganito Giga | Contributions to the characterization of girls' drop-out in Mozambique - Case study of Anchilo Secondary School in Nampula Province | Portuguese | ISCTE-IUL | 2018 | 2019 |
Beatriz Sardinha Braga | Development Education in the view of portuguese NGDOS: cases studies | Portuguese | ISCTE-IUL | 2017 | 2018 |
Joana Maria Fernandes Lopes Clemente | The role of school meals on fighting school absenteeism in primary school in Mozambique: study case | Portuguese | ISCTE-IUL | 2017 | 2018 |
Elisangela Filomena Semedo Varela | Educação para a Sustentabilidade Socio Ambiental em Cabo Verde: um contributo das escolas secundárias | Portuguese | ISCTE-IUL | 2016 | 2017 |
Francisco Armando Bilima Té | Políticas sobre o sistema educativo na Guiné-Bissau: numa perspectiva longitudinal: Ensino Básico e Secundário | Portuguese | ISCTE-IUL | 2016 | 2017 |
Manhantoo Evalina Pereira Gomes Dias | As Escolas de Verificação Ambiental (EVA) na Guiné-Bissau: um contributo para o Desenvolvimento Sustentável | Portuguese | ISCTE-IUL | 2013 | 2015 |
Maria da Piedade Marques de Souza | A África no Brasil: Implementação do seu conhecimento no ensino | Portuguese | ISCTE-IUL | 2013 | 2015 |
António Manuel | O papel do Município na Implementação do Ensino Superior: Estudo de Caso do Município da Matala-Huila (Angola) | Portuguese | ISCTE-IUL | 2012 | 2014 |
Ana Catarina Santos Carloto Ferreira | Promoção do voluntariado nas escolas: o seu contributo para o desenvolvimento pessoal e comunitário: Um estudo de caso | Portuguese | ISCTE-IUL | 2012 | 2013 |
Lino Tanga | O ensino indígena em Angola e o Papel dos Missionários | Portuguese | ISCTE-IUL | 2010 | 2012 |