Ciência-IUL    Autores    Ricardo Godinho Bilro    Currículo
Resumo CV

Ricardo Godinho Bilro holds a Ph.D. in Marketing at Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL). He is a member of Business Research Unit (BRU-IUL), and invited Assistant Professor at Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL). His current research interests include consumer-brand relationships and engagement, digital marketing and e-Commerce, and published in international scientific journals, e.g., Journal of Hospitality Marketing and Management, Journal of Hospitality and Tourism Technology, and World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development. His work has also been presented at respected international conferences such as EMAC, World Marketing Conference (Academy of Marketing Science), GAMMA (Global Alliance of Marketing & Management Associations), Academy of Marketing, or EuroMed Academy of Business.

Qualificações Académicas
Universidade/Instituição Tipo Curso Período
ISCTE-IUL
Doutoramento Gestão, com especialização em Marketing 2018
ISCTE-IUL
Diploma de Estudos Avançados Gestão, com especialização em Marketing 2015
ISCTE-IUL
Mestrado Marketing 2014
INDEG-ISCTE
Pós-graduação Marketing 2007
ISCSP - Universidade Técnica de Lisboa
Licenciatura Gestão e Administração Pública 2000
Áreas de Investigação
Consumer-Brand Relationship
Engagement
Digital Marketing
Retail and e-commerce