Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
This study analyzes how companies use Facebook to facilitate discussions with the public in two countries, Portugal and Brazil, through an exploratory content analysis of corporate Facebook pages. Overall, companies in both countries tend to recognize the relevance of Facebook in relationship development and therefore they use online strategies. Nevertheless, Portuguese companies are ahead of the Brazilian in providing calendars of events and partnerships with blogs/giveaways. They also tend to include more links to media reports. Compared to the Portuguese, the Brazilian public enjoys posting publications that express their feelings and/or emotions more. The article also discusses the implications of corporate relationship management practice.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Corporate communication management,Digital strategies of communication,Public relations,Social network sites
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.