Artigo em revista científica Q3
Companies-publics relationships on Facebook: Portuguese and Brazilian context
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Daniela Gonçalves Gomes (Gomes, D. G.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano
2016
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Scopus

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2019-09-14 14:23)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This study analyzes how companies use Facebook to facilitate discussions with the public in two countries, Portugal and Brazil, through an exploratory content analysis of corporate Facebook pages. Overall, companies in both countries tend to recognize the relevance of Facebook in relationship development and therefore they use online strategies. Nevertheless, Portuguese companies are ahead of the Brazilian in providing calendars of events and partnerships with blogs/giveaways. They also tend to include more links to media reports. Compared to the Portuguese, the Brazilian public enjoys posting publications that express their feelings and/or emotions more. The article also discusses the implications of corporate relationship management practice.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Corporate communication management,Digital strategies of communication,Public relations,Social network sites
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.