Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
França
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Abstract/Resumo
The current research aims to explore the impact of Massclusivity campaigns (massive
and exclusive) (Brogi et al., 2009; Silverstein and Fiske, 2003) on the brand love of online
brand communities. In this sense, this study comprises (i) the analysis of the meaning
and perception of luxury, (ii) the marketplace associated to luxury – with a focus on the
fashion consumption segment, (iii) and the impact of trends such as digital luxury and
Massclusivity. We intend to explore the dynamics of the selected market based on the
core of relationship marketing concepts, brand love, brand communities and consumerbrand relationship.
Agradecimentos/Acknowledgements
This work was supported by Fundação para a Ciência e a Tecnologia,
grant UID/GES/00315/2019
Palavras-chave
Massclusivity,Brand love,Online brand communities
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.