Publicação em atas de evento científico
Analysing the impact of massclusivity campaigns on luxury and mass-market fashion brands
Joana Fonseca dos Santos (Santos, J. F.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings
Ano
2019
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2022-06-26 03:07)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The current research aims to explore the impact of Massclusivity campaigns (massive and exclusive) (Brogi et al., 2009; Silverstein and Fiske, 2003) on the brand love of online brand communities. In this sense, this study comprises (i) the analysis of the meaning and perception of luxury, (ii) the marketplace associated to luxury – with a focus on the fashion consumption segment, (iii) and the impact of trends such as digital luxury and Massclusivity. We intend to explore the dynamics of the selected market based on the core of relationship marketing concepts, brand love, brand communities and consumerbrand relationship.
Agradecimentos/Acknowledgements
This work was supported by Fundação para a Ciência e a Tecnologia, grant UID/GES/00315/2019
Palavras-chave
Massclusivity,Brand love,Online brand communities
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.