Artigo em revista científica Q1
Exploring the determinants of digital entrepreneurship using fuzzy cognitive maps
Maria João Marques Ladeira (Ladeira, M. J. M.); Fernando Ferreira (Ferreira, F.); João José Matos Ferreira (Ferreira, J. M.); Wenchang Fang (Fang, W.); Pedro Fontes Falcão (Falcão, P. F.); Álvaro Rosa (Rosa, A.);
Título Revista
International Entrepreneurship and Management Journal
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 52

(Última verificação: 2024-12-22 09:51)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.9
Scopus

N.º de citações: 62

(Última verificação: 2024-12-20 03:04)

Ver o registo na Scopus


: 1.9
Google Scholar

N.º de citações: 119

(Última verificação: 2024-12-22 06:58)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In an increasingly digital world, almost anything can now be done through a computer or smartphone. Digital entrepreneurship is capitalizing on this trend, which brings numerous advantages to firms and society at large. However, the determinants of digital entrepreneurship’s success are still unclear, as well as how they relate to each other. This study sought to develop a fuzzy cognitive map (FCM) to identify and analyze the determinants of digital entrepreneurship. Two group sessions were held with a panel of decision makers who deal with the digital entrepreneurship phenomenon every day. Based on their shared experience and knowledge, an FCM was developed and validated for this research context. Static and dynamic analyses facilitated a deeper understanding of the cause-and-effect relationships between the determinants of digital entrepreneurship, resulting in a well-informed framework that was validated by the panel members. This methodological procedure enabled an objective analysis of the dynamics behind digital entrepreneurship. The advantages and limitations of our constructivist framework are also discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Cause-and-effect relationships,Digital entrepreneurship,Entrepreneurship,Fuzzy cognitive map (FCM),Technology
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.