Artigo em revista científica Q1
Exploring drivers and outcomes of brand centrality experience: the role of partner quality as moderator
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
International Journal of Fashion Design, Technology and Education
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-12-21 22:49)

Ver o registo na Web of Science®


: 2.6
Scopus

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-12-19 10:55)

Ver o registo na Scopus


: 0.7
Google Scholar

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The research aimed to (i) explore brand experience and brand love as antecedents of brand centrality experience, (ii) analyse brand engagement and overall brand image as consequences of brand centrality experience, (iii) analyse the moderator effect of partner quality in the relationship between brand love and brand centrality experience. Mall intercept field survey methodology was utilised to collect data. Data from a survey of 250 consumers were used to analyse the proposed model. Given the sample surveyed and the results found, it was demonstrated that brand love is more effective in influencing brand centrality experience than brand experience. Brand image and particularly customer engagement are consequences of brand centrality experience. Partner quality moderates the relationship between brand love and brand centrality experience.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand centrality experience,Customer engagement,Overall brand image,Partner quality,Fast fashion
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.