Capítulo de livro Q3
How committed I am with tourist-intelligent virtual assistants?
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.);
Título Livro
Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Singapura
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-07 14:46)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-09 13:39)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study analyzes drivers and outcomes of commitment with tourist intelligent virtual assistants. A convenience sample of 124 usable questionnaires was used. Findings reveal that attachment and emotional values influence commitment with tourist-intelligent virtual assistants. Commitment, in turn, influences loyalty intentions. This study is a first attempt on analyzing the attachment process between tourists (as users) and intelligent virtual assistants.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attachment,Commitment,Emotional value,Intelligent virtual assistant,Artificial intelligence
  • Matemáticas - Ciências Naturais
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia