Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
How committed I am with tourist-intelligent virtual assistants?
Título Livro
Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Singapura
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This study analyzes drivers and outcomes of commitment with tourist intelligent virtual assistants. A convenience sample of 124 usable questionnaires was used. Findings reveal that attachment and emotional values influence commitment with tourist-intelligent virtual assistants. Commitment, in turn, influences loyalty intentions. This study is a first attempt on analyzing the attachment process between tourists (as users) and intelligent virtual assistants.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attachment,Commitment,Emotional value,Intelligent virtual assistant,Artificial intelligence
Classificação Fields of Science and Technology
- Matemáticas - Ciências Naturais
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |