Artigo em revista científica Q1
Masstige strategies on social media: The influence on sentiments and attitude toward the brand
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Joana Fonseca dos Santos (Dos Santos, J. F.);
Título Revista
International Journal of Consumer Studies
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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(Última verificação: 2024-12-20 23:35)

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Abstract/Resumo
This paper explores whether mass prestige (masstige) campaigns, providing luxury and exclusivity for the masses, influence sentiments and attitude toward the brand among fashion customers and followers on social media, namely Facebook and Instagram. Two brands are selected within the fashion sector: a luxury fashion brand—Gucci—and a mass-market fashion brand—H&M. This research grounds its methodology on a netnography, collecting a total of 336,504 comments. The comments are examined through sentiment analysis based on a text-mining technique. The findings reveal that fashion brands can promote masstige strategies, sustaining attitude toward the brand, widening their range of offers, and taking the chance on these types of campaigns without negatively affecting customers’ and followers’ sentiments on social media platforms. The use of comments to measure these topics empirically is a novelty of this research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attitude toward the brand,Facebook,Gucci,H&M,Instagram,Mass prestige strategies,Masstige
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.