Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Exploring tourism students’ engagement through telepresence, pleasantness of the experience and memory: A virtual reality approach
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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Abstract/Resumo
This article focuses on a virtual reality (VR) experience aiming to extend the S-O-R framework by portraying the influence of VR experience on tourism students’ engagement. A sample of tourism management college students are exposed to a visualization of an immersive VR experience – visualization of a short 360° video with a touristic experience – through VR headset equipment in a controlled environment (room and equipment fully dedicated to the experiment). Telepresence, pleasantness of the experience, and memory are considered mediators between VR experience and tourism students’ engagement. Memory is a mediator between telepresence and tourism students’ engagement.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Virtual reality,Tourism students’ engagement,Telepresence,Pleasantness of the experience,Memory
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.