Publicação em atas de evento científico
AI powered social commerce technology and customer experience: A systematic literature review
Paul Olusoji Akinola (Akinola, P. O.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
15th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Sustainable Business Concepts and Practices
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Over the last 3 decades, the digital revolution has drastically transformed customer/user experience. Negroponte (1995) described this transformation as a shift from atoms to bits. Schmitt (2019) supported that, in the context of marketing atoms are fast moving consumer goods and their brands, made in factories, advertised through mass media, and sold in stores; bits are information, entertainment and interactive products, often produced instantaneously, promoted through social media and sold online. Artificial Intelligence (AI) powered technologies such as social commerce, Internet of things (IoT), Augmented reality (AR), Virtual Reality (VR), Smart technology, or digital payments technologies have the potential to revolutionize customer or user experience. Artificial intelligence (AI) is reshaping business, economy, and society by transforming consumers experiences and relationships amongst stakeholders and citizens (Loureiro, Guerreiro and Tussyadiah, 2020).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Artificial intelligence,Customer experience,Customer journey,Social commerce,Conversational commerce,Loyalty,Impulse buying,Augmented reality,Mixed reality,Virtual reality
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.