Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Symmetric and asymmetric modeling to understand drivers and consequences of hotel chatbot engagement
Título Revista
International Journal of Human–Computer Interaction
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
Drawing on action identification and complexity theories, this study explores lifestyle congruency and chatbot identification as drivers of engagement, leading to chatbot advocacy. Data collected from 304 individuals were assessed symmetrically through PLS-SEM. Moreover, configuration causal paths were assessed through fsQCA. Findings reveal the role of chatbot identification in the relationship between lifestyle congruency and customer chatbot engagement. Lifestyle congruency and chatbot identification significantly influence all the dimensions of chatbot engagement. Nevertheless, only customer referrals and customer influence lead to chatbot advocacy. Findings from fsQCA reveal six and seven different paths, leading to high and low levels of chatbot advocacy, respectively. This is one of the first studies to apply both symmetrical and asymmetrical analysis to examine different casual paths to chatbot advocacy.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.