Artigo em revista científica Q1
Authenticity: Shedding light on the branding context
Filipa Rosado Pinto (Rosado-Pinto, F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
EuroMed Journal of Business
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-12-20 18:39)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-12-18 18:25)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose The purpose of this paper is to systematically review authenticity in the branding context and suggest avenues for future research. Design/methodology/approach This study applies a systematic literature review process and analyzes a total of 171 articles published from 1988 to 2021 and three items that are books or book chapters. Findings Brand authenticity has several definitions and dimensions. Although some common ground can be found among researchers, the study of authenticity is very fragmented. Even so, brand authenticity is often associated with a brand being genuine, real, true to itself and its consumers, and with consistent behavior, reflecting its values. A growing number of studies about the topic have been published, most of them empirical, applied in different industries and different geographical contexts. The authors also present several constructs associated with the topic (antecedents and consequences). Finally, this study shows paths for scholars to build on. Research limitations/implications The main limitations are associated with the inherent subjectivity related to the inclusion and exclusion criteria defined to select articles for the analysis. Originality/value This systematic review maps the past, structures existing knowledge about authenticity in the branding context, and sheds light on what could be future research in this field.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Authenticity,Brand authenticity,Systematic literature review,Text mining approach
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.