Artigo em revista científica Q1
From tech to touch: Self-concept and testimonials in AR try-on versus website
Aihoor Aleem (Aleem, A.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Jéssica Martinho (Martinho, J.);
Título Revista
Journal of Research in Interactive Marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-12-21 19:25)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.4
Scopus

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-12-16 17:16)

Ver o registo na Scopus


: 0.3
Google Scholar

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose One of the main challenges that brands face is the ability to provide a real-life experience through online platforms. The aim of this study is to analyze consumers' self-concept and testimonials through an augmented reality (AR) try-on app versus a website. Design/methodology/approach An online survey was conducted with 222 participants, in which they were randomly exposed to two scenarios: AR try-on app or website experience and positive versus negative reviews presence. Findings The findings indicate positive effects of ideal self-congruence on purchase intention and confidence in fit. Low self-esteem consumers experience greater ideal self-congruence using AR when compared to the website. Confidence in fit partially mediates between ideal self-congruence and purchase intention. Higher levels of diagnosticity of reviews conduct to higher levels of purchase intention. Originality/value This study contributes to interactive marketing by exploring the effect of appearance self-esteem in the relationship between AR app versus website and ideal self-congruence and how this influences consumer behavior. In addition, the study also emphasizes the role of testimonials in shaping consumer intentions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Interactive augmented reality,Purchase intention,Self-concept,Appearance,Testimonials,Confidence in fit
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.