Publicação em atas de evento científico
e-Banking usage by generations X, Y, and Z
Luís Filipe Rodrigues (Rodrigues, L. F.); Abílio Oliveira (Oliveira, A.); Rodrigues, Helena (Rodrigues, H.);
Application of Emerging Technologies (AHFE 2023)
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-21 03:05)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Without considering the demands of the customers, banks hurried to face-lift their front-end design and offer non-essential services. This recent attitude has harmed a good digital banking experience, and consequently the adoption of e-banking. To have a clear vision of how banks can stand out in a digital transformation 634 e-banking users were interviewed from the generations X, Y, and Z. A qualitative analysis was conducted using Leximancer software, to determine similarities and differences in three generations’ attitudes toward digital banking. The findings highlighted nineteen concepts grouped into eight key themes, namely: transfers, availability, use, speed, information, price, complex(city), and market. Users of digital banks value the ease of accessibility of services and operations in the financial market, manage their accounts and savings, they are worried about pricing, speed of transfers, and product infor- mation. While Gen X (the elder generation) focuses on digital banking primarily for the services it offers, Gen Y (the middle generation) uses it to gather information on financial markets and for bank operations from anywhere, and Gen Z (the younger generation) just uses banking for transfers. This study helps to understand how digi- tal banking is adopted by proposing a new conceptual. This study helps to understand how digital banking is used by different generations and proposes a new concep- tual map to describe what factors are most crucial for each Generation X, Y, and Z in adopting digital banking strategies.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
e-Banking adoption,Generation XYZ,Pandemic,Financial services,Leximancer
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/04466/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.