Capítulo de livro
Customer engagement in tourism and hospitality research
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Raouf Ahmad Rather (Raouf, A. R.); Haywantee Ramkissoon (Ramkissoon, H.); Linda D. Hollebeek (Hollebeek, L.);
Título Livro
Handbook of customer engagement in tourism marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
Customer engagement (CE), defined as a customer's resource investment in his/her brand or firm interactions, has evolved into an important tourism and hospitality marketing metric in the last decade. However, despite existing insight in this area, dynamic CE remains in flux, requiring further investigation. In this chapter, we discuss CE's key theoretical foundation/underpinnings, perspectives, operationalization(s)/measurement, antecedents, consequences, mediators, moderators, approaches and methods, thus offering a foundation upon which the remainder of this book is built.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Antecedents and consequences,Customer engagement,Measurements and operationalizations of CE,Mediators and moderators,Methodological CE-based developments,Theoretical foundation
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.