Trata-se de um estudo de impacto da implementação das turmas com Percursos Curriculares Alternativos (PCA) e dos Planos de Acompanhamento, de Desenvolvimento e de Recuperação no sucesso escolar dos alunos, realizado por solicitação da DGIDC do Ministério da Educação. O estudo integrou i) a caracterização nacional das turmas de PCA com a discriminação do contingente de turmas e de alunos envolvidos, o ano de escolaridade e respetivos resultados e ii) a realização de um conjunto de 16 estudos de caso, distribuídos pelas diferentes Direções Regionais de Educação (DRE).
| Research Centre | Research Group | Role in Project | Begin Date | End Date |
|---|---|---|---|---|
| CIES-Iscte | -- | Leader | 2010-05-01 | 2011-03-31 |
No records found.
| Name | Affiliation | Role in Project | Begin Date | End Date |
|---|---|---|---|---|
| Teresa Seabra | Professora Associada (com Agregação) (DS); Integrated Researcher (CIES-Iscte); | Global Coordinator | 2010-05-01 | 2011-03-31 |
| Elsa Pegado | Professora Auxiliar (DMPS); Integrated Researcher (CIES-Iscte); | Researcher | 2010-05-01 | 2011-03-31 |
| Leonor Duarte Castro | Research Assistant (CIES-Iscte); | Researcher | 2010-05-01 | 2011-03-31 |
| Reference/Code | Funding DOI | Funding Type | Funding Program | Funding Amount (Global) | Funding Amount (Local) | Begin Date | End Date |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 18/DGIDC/DSDC/2010 | -- | Contract | Direcção-Geral da Inovação e Desenvolvimento Curricular do Ministério da Educação (DGIDC) - -- - Portugal | 74808.0 | 74808.0 | 2010-05-01 | 2011-03-31 |
No records found.
No records found.
No records found.
No records found.
With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific projects with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência_Iscte. These are the Sustainable Development Goals identified for this project. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.
Português