Artigo em revista científica Q1
Consumer-based approach to customer engagement - the case of luxury brands
Catherine Prentice (Prentice, C.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
Journal of Retailing and Consumer Services
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2019-12-14 16:41)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2019-12-11 18:15)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The current study investigates a customer-based approach to customer engagement with a focus on behavioral engagement manifestations. Utilizing theories of social motives and positive psychology, the study proposes that desire and social value are related to consumers to engage with luxury fashion brands, and that such engagement leads to subjective well-being. The data was collected at a well-known venue for luxury fashion brands in Lisbon. The results show that social motives are indeed significantly related to customer engagement which affects an individual's subjective well-being. Some customer engagement behaviors partially mediate the relationship between social motives and well-being. Discussion of these findings and implications for the literature and practitioners conclude the paper.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Luxury fashion brand,Social motives,Customer engagement,Subjective well-being
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.