Scientific journal paper Q4
A antropomorfização de animais não humanos na publicidade portuguesa: o caso de ‘A vaca que ri’
Rui Pedro Fonseca (Fonseca, R. P.);
Journal Title
Revista Crítica de Ciências Sociais
Year (definitive publication)
2017
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

Times Cited: 1

(Last checked: 2024-07-01 22:54)

View record in Web of Science®

Scopus

Times Cited: 0

(Last checked: 2024-06-30 13:58)

View record in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 3

(Last checked: 2024-06-30 14:29)

View record in Google Scholar

Alternative Titles

(English) The anthropomorphization of non-human animals in Portuguese advertising: the case of 'The laughing cow'

Abstract
Na contemporaneidade, o contacto entre consumidores/as e animais não humanos explorados para consumo é essencialmente mediado por representações culturais, em particular a publicidade. Uma das fórmulas de representação publicitária de animais não humanos consiste na sua antropomorfização – estes surgem como personagens fictícias que, por princípio, têm como função alcançar uma boa continuidade promocional. Mediante a seleção de um estudo do caso publicitário ‘A vaca que ri’, bem como uma definição e contextualização histórica do termo, este estudo tem como objetivo compreender os corolários da antropomorfização – quer para os animais não humanos explorados para consumo, quer para os/as consumidores/as.
Acknowledgements
--
Keywords
Animais,Antropomorfismo,Publicidade,Representações,Vaca que ri
  • Psychology - Social Sciences
  • Other Social Sciences - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.