Artigo em revista científica Q3
A Benchmarking of the Undergraduate Economics Major in Europe and in the United States
Henrique Monteiro (Monteiro, H.); Alexandra Ferreira-Lopes (Ferreira-Lopes, A.);
Título Revista
International Review of Economics Education
Ano (publicação definitiva)
2007
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2024-03-27 23:08)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.1
Scopus

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2024-03-27 22:18)

Ver o registo na Scopus


: 0.7
Google Scholar

N.º de citações: 26

(Última verificação: 2024-03-24 20:17)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
We compare the undergraduate Economics majors and their underlying structure in the top-ranked Economics departments of Europe and the USA, identifying the fundamental courses included in an Economics major in top-ranked universities. We further distinguish between those courses that are required and those that are usually offered as electives, finding striking differences between Europe and the USA, especially regarding the nature of the main electives offered. The insights from this comparative study may be useful for the ongoing restructuring of undergraduate Economics majors in European countries caused by the Bologna Process.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.