Ciência-IUL
Comunicações
Descrição Detalhada da Comunicação
A thousand on-line strategies and tools in academic addiction specialty education in post-COVID time: from necessity to quality
Título Evento
Lisbon Addictions, ‘Global Addictions’
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
The COVID pandemic has accelerated digitalization of education. Regarding academic addictions speciality programmes we first responded out of necessity. In a second moment, more recent, there are innovation and quality concern. This structured session focus on online training programmes of addictions and has the following aims:
- Sharing good practices in moving from necessity to quality;
- Discussing where on-line strategies can be helpful, appropriate and supportive towards trend of exponential growing academic degree addiction specialty programmes
- Discussing further developments regarding innovation, quality...
Agradecimentos/Acknowledgements
ICUDDR
SICAD
Palavras-chave
Digitalization of education,Academic addictions speciality programmes,Quality of digital education
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
- Sociologia - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.