Capítulo de livro
Academic background and guidance on steps to engaging young children in research
Xénia de Carvalho (Carvalho, X.); Vicky Johnson (Johnson, V); Roger Hart (Hart, R); Jen Colwell ( Colwell, J); Andy West (West, A);
Título Livro
Steps to Engaging Young Children in Research
Ano
2014
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Since the development of the Convention on the Rights of the Child (UNCRC) in 1989, children’s right to express opinions in matters affecting their lives as articulated in Article 12 (Van Beers et al. 2006) has been increasingly recognised. This has helped to highlight their opinions and voices in broader processes of consultation and participation in key areas of child rights. Many different types of organisations, including non-governmental, networks and coalitions have joined discussion relating to children’s participation (Boyden 1997), for example Save the Children (1995) called for a ‘New Agenda for Children’. There is a range of responses to articles of the Convention and how rhetoric is translated on the ground, for example as expressed in research in Vietnam (Burr 2006), and in the separate regional interpretations of the Convention (for example in the development of a separate charter for Africa). In broader international development contexts, however, children’s participation has often been poorly understood (Theis 2010). In developed country contexts there is also the suggestion that ‘educational developments have shown little concern for children’s rights’ (Taylor 2000, p32, referring to the UK context).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Participatory methodologies,anthropology,young children,research,education
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
  • Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
  • Artes - Humanidades
  • Antropologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
Steps for engaging young children in research Bernard van Leer Foundation

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.