Artigo em revista científica Q2
Achieving brand engagement and brand equity through co-creation process
Teresa Pereira (Pereira, T.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Moraes Sarmento (Sarmento, E. M.);
Título Revista
Journal of Creative Communications
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
he current study investigates real-time marketing as one strategy for businesses to take advantage of this social and technologic ecosystem. The challenge of a more social and connected consumer is that they engage on online conversations, trends and things. The goal is to analyse the relationship among co-creation, user-generated content (UGC), brand equity and brand engagement. The proposed model revealed a good fit and proved the antecedent role of co-creation on UGC that, in turn, positively influence brand equity and engagement. This study proves that real-time marketing leads to situations of increased UGC—complementing previous findings—and it addresses the gap in the literature proving that real-time marketing leads to situations of increased brand equity and brand engagement.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Real-time marketing,User-generated content,Brand engagement,Brand equity,Marketing communications,Social networks
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.