Publicação em atas de evento científico
An empirical study on influencers and their engagement factors: The YouTubers' perspective
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); João Guerreiro (Guerreiro, J.); David Raposo (Raposo, D.);
Proceedings of the 49th European Marketing Academy Conference (EMAC)
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Bélgica
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Abstract/Resumo
The current marketing arena is witnessing that the use of influencers or third-party content-generators is an efficient practice. Adding the fact that one of the arising-stars platforms in the social media spectrum is YouTube, the current research aims to understand how YouTube influencers can contribute to the process of customer engagement. The present research methodology is based on a qualitative approach through in-depth interviews of 22 female Youtubers devoted to the lifestyle categories. The questionnaire was built upon existing literature, aiming to understand what are the engagement factors that influencers should rely on to promote engagement from followers with the focal advertised object (i.e., product, brand). But this time from the Youtubers perspective. From the development of this study, a set of customer engagement factors arise. Based on the results we can claim that having an informal relationship with brands, presenting different content from others in the industry, or having a well-connected relationship with followers are engagement factors that contribute to customer engagement.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Influencer marketing,Youtubers,Customer engagement
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.