Artigo em revista científica Q2
An exploratory study of brand success: evidence from the food industry
Davcik, Nebojsa (Davcik, N.); Jonas Rundquist (Rundquist, J.);
Título Revista
Journal of International Food and Agribusiness Marketing
Ano (publicação definitiva)
2012
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2024-12-18 13:20)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2024-12-15 11:07)

Ver o registo na Scopus


: 0.8
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
The goal of this research is to identify drivers that influence the brand success, in order to develop a more effective business strategy. An abductive theory approach is adopted and food managers from Italy and Sweden were questioned. The authors modeled the eight correlated first-order factors, using seven independent variables and the dependent variable brand success. The variance-based structural equation modeling approach (partial least square [PLS] algorithm) have been applied. This study provides insight and empirical evidence on brand success. The findings can be employed as more effective brand strategies in a sector that has been under-investigated in academic literature and practice.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand success,Branding,Food industry,Italy,PLS,Sweden,Variance-based SEM
  • Ciência Animal e dos Lacticínios - Ciências Agrárias
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.