Artigo em revista científica Q1
Antecedents and outcomes of online brand engagement: the role of brand love on enhancing electronic-word-of-mouth
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Tatjana Gorgus (Gorgus, T.); Hans Ruediger Kaufmann (Kaufmann, H. R.);
Título Revista
Online Information Review
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
Purpose The purpose of this paper is to investigate the antecedents and outcomes of online consumer brand engagement (OCBE). In addition, a mediator effect of satisfaction and brand love in the relationship between OCBE and positive electronic word-of-mouth (e-WOM) is analyzed. Design/methodology/approach Data were collected using a panel sampling with 201 participants from the millennial generation provided by the software tool Qualtrics. The online questionnaire is composed of two screening questions, the items of the constructs and a section with the socio-demographic variables. Findings Involvement and online brand experience (OBE) are important drivers of online brand engagement. Brand love is a significant mediator between online brand engagement and e-WOM. Originality/value Studies about antecedents and outcomes of online consumer engagement are rare. This paper contributes to the fledgling online consumer engagement literature by analyzing three antecedents: involvement, OBE, and self-brand image congruency. For the first time, brand love and satisfaction were considered as direct outcomes of online brand engagement. New insights are provided into the mediating role of brand love between online brand engagement and e-WOM.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand love,Satisfaction,Brand involvement,Online brand experience,Online consumer brand engagement,Self-brand image congruency
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Ciências da Comunicação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.