Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
International Journal of Internet Marketing and Advertising
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The use of mobile applications (MA) and social media (SM) platforms is reshaping the access to the internet. This study aims to analyse if consumers prefer to use a MA/SM platform or a retail website to search for a product or service and what are the reasons supporting their choice. Data was collected through unstructured interviews applied to internet consumers. A total of 770 replies were returned with their perspective analysed through text mining to uncover hidden patterns of knowledge. The outcome revealed that the vital aspect that makes consumers prefer a retail website is due to service quality. The choice for MA/SM platforms is its system quality in the act of searching for a product or service online. The demographic analysis exposed that younger generations prefer MA/SM, suggesting a different future for retail websites.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Retail website,Social media,Mobile application,Consumer behaviour,Text mining
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.