Artigo em revista científica Q2
Are you willing to pay the price? The impact of corporate social (ir)responsibility on consumer behavior towards national and foreign brands
Aristides I. Ferreira (Ferreira, A. I.); Inês Ribeiro (Ribeiro, I.);
Título Revista
Journal of Consumer Behaviour
Ano
2017
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2019-12-09 09:03)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2019-12-10 17:33)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This research examines how the country of origin (national vs. foreign) affects the relation between corporate social responsibility (CSR) and consumers' willingness to pay and purchase intention. In the study, we adopted a first-price sealed bid auction approach, using money in a “real-world” setting. The results showed that CSR/corporate social irresponsibility (CSIR) affects consumer behavior and, particularly, consumers' willingness to pay and purchase intention. The study supports both the moderation hypothesis of country of origin in the relationship between CSR/CSIR and willingness to pay and between CSR/CSIR and purchase intention. In the globalization context, these results have important implications for brands' communication and marketing strategy and can stimulate important insights in organizations. Future research directions and limitations are also discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Corporate social irresponsibility,Corporate social responsibility,Country of origin,Purchase intents,Willingness to pay
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PEst-OE/EGE/UI0315/2011 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.