Capítulo de livro
Blended learning compared to online learning in business, management, and accounting education: A bibliometric analysis and literature review
Márcia Santos (Santos, M.);
Título Livro
Interdisciplinary and practical approaches to managerial education and training
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-08 19:51)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-05-05 13:59)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The journey of business, management, and accounting education over the past decades included several teaching methods which may nowadays be considered outdated for the modern students who live, learn, and connect through technology. This study clusters the academic literature addressing online learning and b-learning applied to educational and training in the business, management, and accounting. Through the collection of all the relevant publications in Scopus, this study uses automated text mining techniques in VOSviewer software for comparing the evolution overtime of the online and blended methods in the context of scientific knowledge production. The results unveil that online-learning-related literature is grouped in nine clusters, instead of the seven clusters in case of blended learning, meaning that the first is more disperse in terms of topics. An in-depth analysis of the studies most closely related to each cluster's terms allow the authors to provide critical reflections that help professionals when choosing the accurate method and also the academics in identifying future research agendas.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.