Publicação em atas de evento científico
Creative Tourism Destination Competitiveness
Álvaro Dias (Dias, Á.); Mafalda Patuleia (Patuleia, M.);
BOOK OF ABSTRACTS of the 3rd CREATOUR International Conference and Creative Tourism Showcase: Creative Tourism Dynamics: Connecting Travellers, Communities, Cultures, and Places
Ano
2019
Língua
--
País
--
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Creative tourism has been approached from several points of view: products and processes, enabling elements, marketing, sustainability, etc. However, to our best knowledge, there is no integrating model that brings together all its dimensions and enables the 'birds eye' perspective of the creative destination competitiveness. This research aims to present a model of competitiveness of a creative tourism destination. The model presents three essential dimensions: core elements (products and processes, travelers and entrepreneurs), enablers (community engagement and stakeholders competences), and developers (marketing and communication). Future research guidelines are presented based on the identification of areas to be explored in more detail.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Creative tourism,Destination Competitiveness,Creative Entrepreneur,Creative Atmosphere,Destination Management
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.