Artigo em revista científica Q1
Creativity landscapes: Systematic review spanning 70 years of creativity interventions for children
Patrícia Alves-Oliveira (Alves-Oliveira, P.); Patrícia Arriaga (Arriaga, P.); Carla Xavier (Xavier, C. ); Guy Hoffman (Hoffman, G.); Ana Paiva (Paiva, A.);
Título Revista
Journal of Creative Behavior
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 14

(Última verificação: 2024-05-08 17:16)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 14

(Última verificação: 2024-05-05 20:09)

Ver o registo na Scopus


: 1.5
Google Scholar

N.º de citações: 34

(Última verificação: 2024-05-09 04:27)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Creativity plays a central role in children’s development and well-being, being considered a crucial skill to thrive in their personal and professional lives. Given its importance, researchers and educators highlighted the need to enhance creativity in individuals across the lifespan. However, it is crucial to understand how interventions and programs can promote creativity from an early age. The goal of this systematic review was to collect, summarize, and present evidence on research about nurturing creativity in children of elementary school age (5–13 years old), by systematically reviewing publications from 1950 to 2020, spanning 70 years of research. We additionally contributed to a classification system for characterizing creativity research by expanding on an existing coding scheme for creativity. This review resulted in the profiling of existing training that stimulates creativity in children. We discuss the results taking into account possible implications for practice and policymaking and future research directions in creativity research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Systematic review,Creativity,Intervention,Program,Children
  • Psicologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BD/110223/2015 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/PSI/03125/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.