Artigo em revista científica Q3
Customer experience through online reviews from TripAdvisor: The case of Orlando theme parks
Sara Morgado da Costa (Costa, S. M.); Sérgio Moro (Moro, S.); Paulo Rita (Rita, P.); Bráulio Alturas (Alturas, B.);
Título Revista
International Journal of Technology Marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-20 21:49)

Ver o registo na Scopus


: 0.8
Google Scholar

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-12-22 16:33)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In the last years, the development of social media and digital technology has empowered customers to strongly engage with firms, to freely behave choice wisely and to influence other customers either positively or negatively. This study sought to extract latent information on theme park visitor perception and experience through sentiment analysis from user generated content. In general, satisfaction and sentiment differed between the eight theme parks, wherein the three theme parks with higher positive sentiment were Disney's Animal Kingdom, followed by Universal's Islands of Adventures, Discovery Cove and finally SeaWorld. Furthermore, it was found on the one hand that drivers of customer's satisfaction were associated with sentiments such as 'fun', 'great', 'lovely' and 'amazing', and on the other hand experience and services like 'rides', 'water', 'dolphins', 'experience' and 'show'. Those results are valuable to support theme park management to improve guest experiences and consequently achieve sustainable competitive advantage.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Customer experience,Customer satisfaction,Sentiment analysis,Online reviews,TripAdvisor,Theme parks,Orlando
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/04152/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.