Artigo em revista científica Q2
Cyberbullying during COVID-19 lockdowns: Prevalence, predictors, and outcomes for youth
Raquel António (António, R.); Rita Guerra (Guerra, R.); Carla Moleiro (Moleiro, C.);
Título Revista
Current Psychology
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-04-16 16:22)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-04-13 00:14)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-04-13 23:03)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The COVID-19 pandemic posed additional challenges to the safety and well-being of young people who were forced to engage in online learning, spending more time than ever online, and cyberbullying emerged as a notable concern for parents, educators, and students. Two studies conducted online examined the prevalence, predictors, and outcomes of cyberbullying episodes during the lockdowns due to the outbreak of COVID-19 in Portugal. Study 1 (N = 485) examined the prevalence of cyberbullying among youth during the first lockdown period in 2020, focusing on predictors, symptoms of psychological distress and possible buffers of the effects of cyberbullying. Study 2 (N = 952) examined the prevalence of cyberbullying, predictors, and symptoms of psychological distress during the second lockdown period in 2021. Results revealed that most participants experienced cyberbullying, symptoms of psychological distress (e.g., sadness and loneliness) during the lockdowns were higher for those who experienced than for those who did not experience cyberbullying, and those who experienced cyberbullying with higher levels of parental and social support showed lower levels of symptoms of psychological distress (i.e., suicidal ideation). These findings contribute to the existing knowledge on online bullying among youth, specifically during COVID-19 lockdowns.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Cyberbullying,COVID-19,Lockdowns,Social support,Suicidal ideation
  • Psicologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.