Artigo em revista científica
Digital citizenship education: Perceptions on the concept, self-reported competences and practices of Georgian school society
Vitor Tomé (Tomé, V.); Marika Sikharulidze (Sikharulidze, M.); Sofiko Lobzhanidze (Lobzhanidze, S.); Giorgi Urchukhishvili (Urchukhishvili, G.);
Título Revista
Journal of Media Literacy Education
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-07-25 08:42)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The project ‘Digital Citizenship in General Education Schools in Georgia: Challenges and Ways of Implementation’ aimed to understand to what extent were teachers, students and parents aware of the Digital Citizenship Education (DCE) concept, whether teachers felt competent to implement it in the classroom and what DCE activities were carried out there. Data were collected from 1954 individuals, among teachers (205), students (972), parents and guardians (777), following an exploratory sequential design (qualitative followed by quantitative), and data analysis exposed that even half of the school society members claim to be aware of the DCE concept, they lack the right competences to apply them in their daily practice. Considering the project, two guides were created, one for teachers and one for parents, both aligned with the Georgian curriculum. Both documents aim to raise awareness of DCE and become key resources in training teachers and other educators.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Digital citizenship education,Educational policy,School culture,Exploratory sequential design
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
FR-19-7716 Rustaveli National Scientific Project

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.