Artigo em revista científica Q1
Dynamic competition between plug-in hybrid and hydrogen fuel cell vehicles for personal transportation
Nuno Bento (Bento, N.);
Título Revista
International Journal of Hydrogen Energy
Ano
2010
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2020-09-24 16:20)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.3
Scopus

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2020-09-22 18:12)

Ver o registo na Scopus


: 0.3
Abstract/Resumo
This article addresses the issue of the diffusion of hydrogen cars in the market, particularly the competition with electric cars for the replacement of conventional vehicles. Using the multi-technological competition model developed by Le Bas and Baron-Sylvester's (Diffusion technologique non binaire et schema epidemiologique. Une reconsideration. Economie Appliquee 1995; tome XLVIII(3):71-101), it is shown that the early deployment of plug-in hybrid vehicles-the only electric technology which can compete with fuel cell cars in the multipurpose vehicle field-risks closing the market for hydrogen in the future. Moreover, the advent of the hydrogen vehicle depends on the rapid advancements in fuel cell technologies, as well as on the existence of an infrastructure with a sufficient coverage
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Diffusion,Automobile,Hydrogen,Fuel cell vehicle,Plug-in hybrid vehicle
  • Ciências Químicas - Ciências Naturais
  • Engenharia do Ambiente - Engenharia e Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.